Kees Klomp is auteur van o.a. Verlichting in business: wakker geschud door de crisis zoeken bedrijven massaal naar een nieuw evenwicht tussen menselijke, economische en maatschappelijke waarden.
Kees Klomp twittert onder de naam @karmakees. Met zijn bedrijf Karmanomics adviseert hij merken op het gebied van marketing en management. Het Boeddhisme gebruikt hij daarbij als expliciete inspiratiebron.
Kees gelooft hartstochtelijk dat Boeddhisme en business complementair zijn. Ondernemen vanuit beginselen als wederkerigheid, liefdevolle vriendelijkheid, dienstbaarheid, bedachtzaamheid, vrijgevigheid en wederzijdse afhankelijkheid is buitengewoon effectief en constructief voor mens, bedrijf en maatschappij. Hoe gelukkiger het bedrijf, hoe gezonder het bedrijf. Hoe meer gelukkige bedrijven, hoe gezonder de economie. Hoe gelukkiger de economie, hoe gezonder de maatschappij!
Meer informatie over Kees Klomp – Betekenisvol ondernemen
Beste kees
Ik heb met veel belangstelling de podcast van eindbazen geluisterd. Er zijn veel dingen op z’n plek gevallen
Ik woon met mijn man op een melkveebedrijf. We hebben ook een coachtak (oa vanuit mijn pedagogische achtergrond) en ik ben met politiek bezig
Nou zou ik heel graag mezelf willen uitdagen om op ons bedrijf de purpose optimalisatie toe te passen (binnenkort komt het dak vol zonnenpanelen) maar ik weet niet waar te beginnen
Mensen (met een coachvraag of afstand tot de arbeidsmarkt) op onze boerderij laten helpen/begeleiden, verduurzaming (we doen veel elektrisch), zijn onszelf (en ons team) continu aan het ontwikkelen middels opleiding, bewustwording en coaching, en dan?
Suggesties waar ik ons zou kunnen laten ‘scherpen’ (opdat ik dit in de politiek weer kan gebruiken)